A day at the races
Misschien zijn ergens nog de beelden van de cameraman die aan het filmen is net achter de auto. Het publiek, de coureur en de mannen die aan het repareren zijn... Gave foto.
Rotterdam, Spaansekade
In 1608 zette Ambrogio Spinola hier voet aan wal. De havens waren dichtgevroren en hij moest hier zijn reis tijdelijk staken. Hij was op weg naar de admiraliteit de Maeze om het uiteindelijk in 1609 ingaande 12 jarig bestand te ondertekenen. Op de foto is een beeld te zien op de hoek van de sigarenwinkel. Dit is het beeld van Spinola, nu te zien in Museum Rotterdam. Men vermoed dat Spinola daar gelogeerd heeft in die periode. Tevens de reden dat men het pand heel lang het Spinolahuisje noemde. Op de andere hoek is het prestigieuze hotel Weimar. De kade is volledig verwoest door het Duitse bombardement.
Op de site vanamen.net is deze foto te vinden.
Een motor uit Blackburn
According to Vicky Frost from the VMCC Library Team: "I have spoken to one of our researchers who has confirmed that it is a BAT. He particularly admired the wicker side car and wicker side saddle pillion seat. Registration number CB 430, was issued in Blackburn, UK. We have looked at our BAT catalogues and we have identified it as a 1913 model."
Vicky Frost van het VMCC Library Team (vrij vertaald): "Ik heb gesproken met een van onze researchers. Hij bevestigde dat het om een BAT gaat. Hij vond voornamelijk het vlechtwerk van de zijspan en het zitje achterop heel mooi. Het nummer CB430 is in Blackburn, Verenigd Koninkrijk geregistreerd. We hebben in de BAT catalogussen gevonden dat het om een 1913 model gaat."
Bat was een motorfabriek, opgericht in 1902 in Penge, Londen. In 1926 is de firma opgeheven vanwege financiële problemen.
Let ook op de mannen bij de deur. Hoe schitterend is zo een snor? Dat is nog eens een hipster.
De afbeelding is bij ons te bestellen met de afmetingen 60*80 cm. Indien u aparte wensen heeft, kunt u deze altijd aan ons doorgeven.
Ik vond de plaat ook mooi met wat meer op het onderwerp gefocust. Deze afbeelding is bij ons te bestellen met de maten 100*100 cm.
De Montagne de Bueren te Luik
Om de citadel van Luik te betreden kun je de trap nemen. Je zult dan wel 374 treden moeten bedwingen. Deze trap ligt in de straat Montagne de Bueren. De straat is 260 meter lang en de hoogste 194 daarvan zijn treden.
De trap werd gebouwd ter herinnering aan 600 Franchimontezen die op die plek, volgens overlevering, hun leven lieten. De overlevering klopt niet, maar het is een mooi verhaal.
De straat is in de loop der tijd nauwelijks verandert, zoals je hier kunt zien.
Vissen en wassen in de rivier
Vissen en wassen in dezelfde rivier. Het zal niet hygiënisch wezen, maar het geeft wel een idyllisch plaatje.
Dorpsgezicht ergens in Frankrijk
Helaas weet ik (nog) niet welk dorp. Ik kan dankzij medewerking van ONVQF wel zeggen dat het niet Baskenland is en nu gaat mijn vermoeden uit naar Zuid-Frankrijk. De zoektocht gaat verder.
Hulde aan koningin Wilhelmina, 25 jaar regeerperiode
Koningin Wilhelmina was in 1923 25 jaar lang koningin. Dit werd groots gevierd. Op meerdere plekken in het land werden triomfbogen, bloemstukken, straatversieringen, bloemen en wat niet meer zij geplaatst. Op een tot nu toe voor mij onbekende plek is zo een versiering te zien.
Verder leuke details zijn de bakfiets op de achtergrond en de driewieler van de jongen daar net naast.
Vittorio Emanuelle II Ingekleurd
Aan het domplein van Milaan staat een grote winkelpassage. Vele bekende merken zijn er vertegenwoordigd. Zo kun je er shoppen bij Nappapijri, Prada en Dolce en Gabbana. Daarnaast kun je in luxe restaurants of in de mac de buik vol eten. Kortom, een luxe oase in het prachtige Milaan. De Galeria Vittorio Emanuel II is vernoemd naar de eerste koning van het verenigd Italië, Vitorio Emanuel II (1820 - 1878). Op 7 maart 1864 werd de eerste steen gelegd door... Vittorio Emanuel II. Giuseppe Mengoni was de ontwerper van dit prachtige gebouw, omdat hij een ontwerpwedstrijd had gewonnen. Ondanks dat de passage pas in 1878 af was, werd hij al in 1867 geopend. Alleen de boog aan de kant van de Dom ontbrak op dat moment nog. Vlak voor de voltooiing van zijn werk, in 1877, is de ontwerper van een steiger gevallen. Door die val is hij overleden. Hij heeft het gebouw dus zelf nooit voltooid gezien.
Zoals het er nu uitziet.
Zwaaien en zwieren in Frankrijk
Heerlijk zo een zweefmolen. In Frankrijk konden ze er ook wat van.
(Deze foto is gemaakt door een fotograaf waar ik heel veel negatieven van heb. Helaas is zijn naam mij onbekend.)
Naarden, Bussumerstraatweg
Naarden, mijn geboortestad. De verrassing was groot toen ik dit negatief tegenkwam. Voor hoe het er nu uitziet: Kijkt u alstublieft hier.